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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 31.07.2016, 10:54 
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Uhtred's warrior maiden
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Ich weiß gar nicht, ob das so nötig ist... Das Abgrenzen, meine ich. ;)
Mit Paramount im Hintergrund sehe ich eigentlich nicht schwarz.
Und: Der Night Manager konnte auch neben anderen Spionagestories bestehen.
Warten wir mal ab...

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 Betreff des Beitrags:
Verfasst: 31.07.2016, 10:54 


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 31.07.2016, 11:09 
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Mill overseer & Head of the Berlin Station
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Ich bin da auch ganz tiefenentspannt. Die Verantwortlichen hätten nicht 60 Mio. investiert und 'Berlin Station' zu einer der ersten eigenen Produktionen erkoren, wenn sie da nicht Potenzial und Erfolgsaussichten wittern würden. :nix: Zumindest hinsichtlich der Berliner 'Homeland'-Staffel sehen die Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter des deutschen Co-Produzenten 'Berlin Station' klar im Vorteil, was mir doch sehr Hoffnung macht.

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Danke, liebe Boardengel, für Eure privaten Schnappschüsse. :kuss:


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 31.07.2016, 13:51 
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Uhtred's warrior maiden
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Registriert: 29.03.2012, 21:46
Beiträge: 18400
Zitat:
#BerlinStation und #Graves: Trailer und Starttermine für neue erste Eigenproduktionen von Epix - https://t.co/gkaTN6LH6x


https://twitter.com/tvwunschliste/statu ... 7562276865

Zitat:
"Berlin Station" und "Graves": Trailer und Starttermine für neue Serien von Epix

Erste Eigenproduktionen des Pay-TV-Anbieters
Richard Armitage in "Berlin Station"
Bild: Epix/YouTube-Screenshot
Der junge amerikanische Pay-TV-Anbieter Epix hat im Rahmen der TCA Summer Press Tour die Starttermine für seine beiden eigenproduzierten Serien "Berlin Station" und "Graves" bekannt gegeben: Für beide Hoffnungsträger fällt der Startschuss zur jeweils zehnteiligen ersten Staffel am 16. Oktober.

Im Zentrum des Spionagethrillers "Berlin Station" von Paramount TV steht Daniel Miller (Richard Armitage), der für die CIA in Berlin herausfinden soll, wer geheime Informationen an einen Whistleblower weitergegeben hat. Meyer arbeitet mit dem abgestumpften Agenten Hector DeJean (Rhys Ifans) zusammen, der über einen düsteren Charme verfügt und der wiederum Chief Steven Frost (Richard Jenkins) Bericht erstattet. Meyer muss sich erst an das Leben als Fed-Agent gewöhnen, mit all seinen Täuschungen, Gefahren und moralischen Kompromissen. Michelle Forbes ("The Killing") verkörpert die Abteilungsleiterin Valerie Edwards, die keinen Spaß versteht...

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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 31.07.2016, 16:03 
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Paul's love therapist
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Das ist ja ein regelrechtes Mediengewitter zu BS. Da wird es sicherlich nicht lange dauern, bis die Serie auch in Europa resp. Deutschland gezeigt wird.
Oder freue ich mich gar zu früh? :scratch:


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 31.07.2016, 16:35 
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Uhtred's warrior maiden
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Beiträge: 18400
Das glaube ich nicht, Gemini. ;)
Es gab neben Richards vielsagender Andeutung, dass Paramount für den Vertrieb zuständig ist, z. B. auch Bemerkungen wie diese auf Twitter:

https://twitter.com/thesurfreport/statu ... 4251274240

Zitat:
Had a lovely chat with @RCArmitage @epixhd #TCA16 party. We talked abt Dollarhyde & #BerlinStation - U.S. Premiere is October, Europe after


Die haben Europa sehr wohl auf dem Plan - es gab nicht umsonst französische und spanische Promo- Artikel.

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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 31.07.2016, 18:35 
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Mr. Turner's loveliest affair
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Ne Veröffentlichung auf Netflix oder bei A.mazon Prime wär grandios. Mit nem Abo bei Sky und Konsorten möchte ich nicht erst anfangen.

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Wenn das hier schon das Leben ist, was machen dann die Toten?
Wer kennt sich hier aus, wer hilft mir hier raus - aus der Verschwörung der Idioten?


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 31.07.2016, 20:21 
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Squirrel's finest hidden treasure
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Solitaire hat geschrieben:
Ne Veröffentlichung auf Netflix oder bei A.mazon Prime wär grandios. Mit nem Abo bei Sky und Konsorten möchte ich nicht erst anfangen.

Ich hingegen wäre einer Austrahlung auf Sky nicht abgeneigt (obwohl ich auch A.mazon Prime und Maxdome habe), denn dann würde es auch in absehbarer Zeit danach im Free-TV (im Fall von Paramount dann ARD oder RTL) laufen. Außerdem kann man bei Sky in den meisten Fällen auch die Sprache auswählen.

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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 01.08.2016, 05:27 
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Uhtred's warrior maiden
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Beiträge: 18400
http://www.bild.de/regional/berlin/dreh ... um=twitter

Zitat:
ERSTER TRAILER VERÖFFENTLICHT
Wie viel Berlin steckt in der Serie „Berlin Station“?
Die zehn „Ber­lin Sta­ti­on“-Fol­gen wurden von No­vem­ber 2015 bis April 2016 in und um Ber­lin gedreht

Von: SINA KAMPE
01.08.2016 - 00:00 Uhr

Berlin – Spio­na­ge, Ac­tion, Drama! Ge­ra­de wurde der erste, rund zwei­mi­nü­ti­ge Trai­ler zu „Ber­lin Sta­ti­on“ mit Ri­chard Ar­mi­ta­ge (44) ver­öf­fent­licht. Die neue US-Agen­ten­se­rie spielt in der deut­schen Haupt­stadt. Aber: Wie viel Ber­lin steckt wirk­lich in „Ber­lin Sta­ti­on“?

Ge­dreht wur­den die zehn „Ber­lin Sta­ti­on“-Fol­gen von No­vem­ber 2015 bis April 2016 in und um Ber­lin.

Das Stu­dio Ba­bels­berg hat „Ber­lin Sta­ti­on“ für den US-Sen­der Epix pro­du­ziert

So sah man das Team u. a. am Ho­hen­zol­lern­damm (Wil­mers­dorf), in der Bleib­treu­stra­ße (Char­lot­ten­burg) und auf der Stra­ße des 17. Juni (Tier­gar­ten). Aber auch in Nauen, Fal­ken­see und in Pots­dam-Ba­bels­berg wurde ge­filmt. Das Stu­dio Ba­bels­berg hat „Ber­lin Sta­ti­on“ für den US-Sen­der Epix pro­du­ziert. 100 Pro­zent Haupt­stadt-Fak­tor!

Die Dreharbeiten begannen, nachdem „Homeland“ in Berlin abgedreht war

Darum geht’s: CIA-Agent Da­ni­el Mil­ler (Ri­chard Ar­mi­ta­ge) wird be­auf­tragt, einen Maul­wurf im Ber­li­ner Büro der Ge­heim­dienst­be­hör­de aus­fin­dig zu ma­chen. Dabei kann er nie­man­dem trau­en…
Neben Stars wie Rhys Ifans (49) und Mi­chel­le For­bes (51) haben auch ei­ni­ge Ber­li­ner Schau­spie­ler Rol­len er­gat­tert. U. a. Mina Tan­der (37) und Sabin Tam­brea (32). Noch mehr Ber­lin-Fak­tor, also!

In „Berlin Station“ sollen die Berliner ihre Stadt wieder erkennen. Sprünge zwischen den verschiedenen Orten soll es nicht geben

Mo­ment mal! Ber­lin. CIA. Deut­sche Dar­stel­ler in Ne­ben­rol­len. Er­in­nert doch ir­gend­wie sehr an „Home­land“. Das war die erste US-Se­rie, die eine Staf­fel kom­plett in Ber­lin pro­du­zier­te. Die Dre­h­ar­bei­ten en­de­ten, als die von „Ber­lin Sta­ti­on“ be­gan­nen.

Pro­du­zent Olen Stein­hau­er (46) kri­ti­siert aber, was seine „Home­land“-Kol­le­gen aus Ber­lin ge­macht haben. Die Fi­gu­ren sprin­gen dort von Ort zu Ort, so­dass es für Ein­hei­mi­sche völ­lig un­lo­gisch er­scheint. Bei­spiel: Ein Mann geht in der City West um eine Ecke und kommt im Ni­ko­lai­vier­tel an.

BERLIN ALS FILMKULISSE

Star-Regisseur Tom Tykwer versetzt uns in die 20er

Bei den Dreharbeiten für die 40 Millionen teure Fernseh-Produktion wurde eine aufwendige Kulisse mitten in Berlin aufgebaut.

US-SERIE „HOMELAND“

Nachdem die Dreharbeiten zum Serienhit „Homeland“ begonnen haben, zog der Filmtross nun zum ersten Mal durch Berlin.

Stein­hau­er be­tont, in „Ber­lin Sta­ti­on“ werde das nicht pas­sie­ren. Man be­har­re dar­auf, nah an der Rea­li­tät zu blie­ben. „Wir wol­len, dass die Ber­li­ner sich die Sen­dung an­se­hen und den­ken: ‘Oh, den Ort kenne ich!‘“ Wann die Serie hier zu sehen ist, steht aber noch nicht fest.


Im Artikel sind einige Bilder aus dem Trailer eingebunden.

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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 01.08.2016, 11:17 
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Mill overseer & Head of the Berlin Station
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Danke, Arianna. Den selben Artikel gibt es auch in der BZ (nicht BLZ ;) ):

http://www.bz-berlin.de/kultur/fernsehen/wie-viel-berlin-steckt-in-der-tv-serie-berlin-station

Zitat:
BZ Berlin B.Z. ‏@bzberlin

US-Agentenserie: Wie viel #Berlin steckt in der TV-Serie „Berlin Station“? #BerlinStation http://www.bz-berlin.de/kultur/fernsehe ... in-station


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Hier noch der Artikel der BILD und der BZ zum direkten Anschauen und als Thumbnail zum Anklicken in Originalgröße:

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https://twitter.com/bzberlin/status/760029935218024448

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Danke, liebe Boardengel, für Eure privaten Schnappschüsse. :kuss:


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 01.08.2016, 11:21 
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Little Miss Gisborne
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Ach wie schön, dass die deutsche Presse jetzt auch mit der Promo loslegt. :sigh:

Danke für's Posten, Arianna und Laudine! :kuss: :kuss:

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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 01.08.2016, 12:50 
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Paul's love therapist
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Registriert: 01.07.2016, 21:32
Beiträge: 1285
Arianna hat geschrieben:

...

In „Berlin Station“ sollen die Berliner ihre Stadt wieder erkennen. Sprünge zwischen den verschiedenen Orten soll es nicht geben
....

Stein­hau­er be­tont, in „Ber­lin Sta­ti­on“ werde das nicht pas­sie­ren. Man be­har­re dar­auf, nah an der Rea­li­tät zu blie­ben. „Wir wol­len, dass die Ber­li­ner sich die Sen­dung an­se­hen und den­ken: ‘Oh, den Ort kenne ich!‘“ Wann die Serie hier zu sehen ist, steht aber noch nicht fest.


...



Dann soll Herr Steinhauer mal seinen Einfluss (den er ja vermutlich hat :lol: ) spielen lassen und dafür sorgen, dass die Berliner(innen) das bald tun können. Ich beteilige mich auch als Nicht-Berlinerin gerne daran. Ein paar Ecken kenne ich von div. Besuchen. Wenn ich was nicht erkenne, konzentriere ich mich halt auf bekannte Personen im Film. Wer das wohl sein mag? :grins: :burn:


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 01.08.2016, 15:30 
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Monets Muse

Registriert: 16.06.2016, 21:38
Beiträge: 575
Gemini hat geschrieben:


...



Dann soll Herr Steinhauer mal seinen Einfluss (den er ja vermutlich hat :lol: ) spielen lassen und dafür sorgen, dass die Berliner(innen) das bald tun können. Ich beteilige mich auch als Nicht-Berlinerin gerne daran. Ein paar Ecken kenne ich von div. Besuchen. Wenn ich was nicht erkenne, konzentriere ich mich halt auf bekannte Personen im Film. Wer das wohl sein mag? :grins: :burn:[/quote]


..überleg, überleg MEGA IDEE ..da bin ich neidisch. :flenn: ..

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"The power of nature is both terrifying and awe-inspiring, but what is more inspiring than that is the power of the human spirit." - Richard Armitage
source: CinemaCon, March 27, 2014


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 01.08.2016, 16:11 
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Paul's love therapist
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Registriert: 01.07.2016, 21:32
Beiträge: 1285
armadiccted hat geschrieben:


..überleg, überleg MEGA IDEE ..da bin ich neidisch. :flenn: ..


Keine Sorge Armadiccted :pat: , ich kann teilen :grins:


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 03.08.2016, 14:38 
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Richard's purrrfect transylvanian bat
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Registriert: 29.01.2015, 18:51
Beiträge: 2069
Interessanter Artikel aus dem Hollywood Reporter über die beinharte Konkurrenz zwischen den unzähligen Kabelsendern und das Über-Angebot von TV-Serien:

Zitat:

TV Reviews
August 02, 2016 12:55pm PT by Tim Goodman

Tim Goodman's TCA Journal No. 4: Cable Channels, Try Not to Drown While Testing Scripted Waters

If 'Mr. Robot' can't even move the needle much for USA Network, how can Pop, Epix or National Geographic hope to have a chance with their new scripted shows?


The Hollywood Reporter's chief TV critic Tim Goodman will be filing a series of journals from the Television Critics Association's summer press tour, looking at the bigger picture, unspinning the spin or crushing the life out of things.

After a year of going on and on about what "Too Much TV" or "Peak TV" really means – lots of amazing choices for viewers, lots of extra work for critics, etc. – with the occasional diversion into parsing whether having too much of anything is really a problem – the reckoning has arrived on the horizon.

You don't even have to squint to see it.

What that means for broadcast networks, cable channels and digital outlets is vastly different, but since the last main day of cable vanished Monday at the TCAs (though more channels will arrive later), that's the focus now.

The bottom line is this: Nobody I've talked to in the industry currently understands how it will shake out in the next two months, much less the next two years. But they do expect a number of outlets who recently or currently jumped into the scripted game to get tossed out on their asses when the money and the numbers don't make enough sense and the dollar ends up ruling the day.

As it's wont to do.

The problem is exactly what it's always been, if by "always" we mean the last three years: There's too much television. Viewers/consumers can't keep up with it and thus can't find it and end up not watching it. This is a base-level economic decision. This goes way beyond the "they are watching it a month or more later" truisms. No, this falls squarely within the much uglier realm of "they've never heard of it and will never watch it."

That's a huge problem. That's a you're-dead problem. It's been inevitable but now it's here.

So, who gets out of this alive?

Probably not the channels getting into the scripted business yesterday. Probably not anyone without very deep pockets. Probably not anyone with deep pockets but a fidgety set of executives who were dubious about getting into scripted in the first place. The bubble is going to burst and it's going to wipe out the broke and the squeamish pretty damned quickly.

Chris Albrecht, who has been in the business a long time, first running HBO in its heyday and now running Starz as he's successfully made that premium channel a major player in scripted, admits these are strange days. "It is wild and I've never experienced anything like it," Albrecht said, answering my question at a panel. "I'm swimming upstream just like everyone else is."

"It would be nice to have $6 billion to spend on programming," he added, the second time in two days that a cable head has thrown shade at Netflix's outrageous budget (Charlie Collier who runs AMC and Sundance TV was the other). "Probably makes the job a little easier – just a guess after having been in the business a long time."

One of the biggest issues facing everybody in the industry is just getting their content noticed, no matter how much is spent on it or how much of it there is. Even with massive ad budgets, social media chatter, big stars and awards recognition, sometimes people just don't show up. Look at Emmy-nominated, critically-acclaimed Mr. Robot on USA, which just went into its second season as hot as anything on television and promptly failed to equal its first season haul with live-plus-same-day and even gains in L+3 and L+7 are not going to be a salve for what must be some big broken dreams at USA Network.

If Mr. Robot, freshly nominated for six Emmys including best drama, lead actor (Rami Malek) and supporting actor (Christian Slater), can't move the needle, what does that say to all the others getting into scripted – including newbies Epix and Pop, who came through TCAs on Saturday and Sunday, or even a powerhouse like National Geographic, which touted its upcoming scripted series Mars?

In short, it says, "Good luck with that" – and add your own favorite swear word between good and luck.

But Pop and Epix are not the only channels getting into scripted. The easiest way to list those who are is to simply say "everybody" and be done with it. I wrote about this issue (and the cable glut of smaller players) six months ago and not only is it not going away – it's getting worse.

More scripted, more problems.

Why? Because more choice creates fewer viewers and fewer viewers means less money.

Even subscription-based channels and digital outlets are going to feel the effects of excessive choice, because even though Amazon, Hulu, HBO, Showtime and Starz have done an excellent job of using apps to target a new market of less wealthy and younger people who either couldn't afford a full cable package or have always preferred streaming, the fact is that subscriptions are not forever. People can and will cancel if they feel like there are more (good) options elsewhere. And yes, the reason Netflix can spend $6 billion on programming is because it's the one true international content provider and every time it puts a stake in foreign ground it makes more money – if there's a demise coming for Netflix it won't be anytime soon.

Everybody else has got problems to deal with right now:

1. Get noticed.

2. Stay noticed.

3. Get paid.

4. And hold the hell on while others fall off and give up around you.

None of the first three are easy. Everybody at cable channels I've talked to is fully aware that the first two are insanely hard. For the third, ad-supported cable channels (and broadcast networks too – but more on them another day) need to own their own content. That's essential. Premium cable channels and digital outlets need to keep finding ways to sign up new viewers – Starz and Showtime have been particularly effective in circumventing the traditional cable-package route.

But the last element – staying alive in all of this craziness when literally no one knows how to manage it, what will fundamentally change forever or what might revert to some semblance of normal operating procedures circa 2010 – will likely come down to brand strength.

That's not a super-thrilling business hack, but it's true. Fine-tuning and/or redefining those brands will be essential. People will go where they know what they will find when they get there.

In the cable scripted world, HBO (though to a far lesser extent Cinemax), Showtime, Starz, FX, AMC, PBS, TNT/TBS, Comedy Central and probably Syfy (and we could haggle about some others) can rely on their reputations and/or content attraction. The three premium channels, especially now that HBO has restocked its pipeline a bit, have a history of strong content. FX is arguably the best curated and most reliable cable channel in the business. AMC (and sister channels BBC America and Sundance TV) are strong; PBS is a legacy brand with new vitality; TNT and TBS were already signature brands before Kevin Reilly began to revolutionize the content of both; Comedy Central has really blossomed with its comedy brand; and while Syfy might still be looking for a defining hit, people know what they're going to get there.

In the digital world, Netflix will be Netflix until proven otherwise, and it will grow internationally. There's a good argument that Hulu is now a more defined brand than Amazon (meaning Amazon Studios, and making that distinction kind of proves the point) despite the latter having Transparent and Catastrophe.

Where things get murky when it comes to branding and scripted is whether gigantic, known brands like Discovery and National Geographic, where people traditionally go for unscripted, can pull an audience. They have the benefits of deep pockets and odds are they will continue to press in that direction if they are hell-bent on expanding, but you have to wonder if Nat Geo's Mars or Discovery's Harley and the Davidsons doesn't get an audience whether we'll see them in the game or not in a few years. I doubt they'll quit if scripted diversion is what they want, but it can't be ruled out either if the audience prefers that they stick to what they do best.

The really interesting question is what happens to Lifetime, WGN America, OWN, USA and all the other channels who were relatively new to scripted a few years ago and are still keeping up with vastly mixed results. This tier – and there are plenty of others on it – is the one with the most erosion ahead. One or more may get out of scripted all together like We TV (Women's Entertainment Television, which is, whether you think so or not, a pretty huge entity). It ramped up and then out (unless it's not completely out, which also wouldn't be surprising).

All the other middle tiers that have good shows, but don't have the long-term track record of a (new) reputation to fall back on when their shows either go sideways or brighter lights pop up elsewhere for viewers, are in real trouble. Decisions about changing course will absolutely be on the table, sooner rather than later. Keeping an eye on their brand reinventions or retrenchment will be intriguing in the next few years.

Of course, the most vulnerable of all cable channels doing scripted are the places like Spike, Pop, Pivot, Esquire, El Rey, etc. – small channels most people either don't watch or can't accurately say whether or not they exist in their cable bundle. People pay for a lot of channels they don't know they have – that's an old fact. Creating shows that make them aware of the niche channels they are paying for – series that outshine hundreds of others – is not a proven business strategy, which is a new fact. At least for television.

The winnowing is coming. Your only hope of surviving it is your brand.

Email: Tim.Goodman@THR.com

Twitter: @BastardMachine


http://www.hollywoodreporter.com/bastar ... -no-916474


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 Betreff des Beitrags: Re: Mediales über 'Berlin Station'
BeitragVerfasst: 05.08.2016, 19:12 
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Beiträge: 2785
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wir haben zwar schon die beiden Berichte aus der Berliner Bild vom 01.08.2016, aber meine Freundin hatte mir diese als Überraschung zugeschickt... und wenn ich mich nicht täusche, ist der grosse Bericht inhaltlich etwas anders

hier als thumb... einfach klicken und vergrössern

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Bild I will be always your LucasGirl
and yes, I love Francis, Daniel & Raymond,2
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FD: 'You see me now, Yes
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